mandag 14. februar 2011

En begynnelse...

I anledning kjøp av nytt hus, har jeg fått fullstendig inredningsdilla.. Jeg har en visjon, jeg leser interiørblogger (wtf?), jeg studerer maleteknikker, kikker på tapet og lamper. Det kommer til å bli så fiint!
Og med ett har jeg altså fått en forståelse for at kvinner (på min alder ofte), starter en blogg om interiør og inredning. Litt kjapp research viser at ganske mange interiørblogger har startet med at bloggeren har skaffet ny bolig.
Tipper at denne bloggen kommer til å handle mest om hus, og kanskje litt om andre ting. Vil vel ikke akkurat kalle det en interiørblogg. Det er nok av pretensiøse uutdannete interiørbloggere der ute. Kaller det en "hurra-hus!" blogg.
Her er huset
Verdens beste Ejectorhead har gitt meg fripass til innrede stue/kjøkkenetasjen som jeg vil. Håper han blir fornøyd. Foreløpig plan er å male parketten (jada, jeg vet at den er helt ny og at mange synes kirsebærparkett er finest i verden, men jeg kan ikke fordra gulv med røde, gule eller oransje toner!). Malt gulv er dessuten så utrolig fint! Lurer litt på å bruke fargen som heter "Bomull". Finner ikke noe bra bilde, men spesielt interesserte finner fargen på dette fargekartet.Vegger og tak er hvite, tenker det kan være fint med en litt annen tone i gulvet. Så vidt jeg har forstått, er "Bomull" det nye og oppdaterte navnet på fargen som tidligere het "eggeskall".
Min inredningsvisjon ellers, har jeg kalt "industri og natur" (herregud...). Det blir stål og saueskinn i skjønn forening. Tenker jeg skriver mer om det senere.

Første blogginnlegg gikk jo greit. Bloggen slettes hvis det ikke blir noe mer skriving fra meg (litt usikker på om dette er min greie, tidligere bloggforsøk har gått i do.)

4 kommentarer:

  1. Jeg kommer til å lese, så du må huske å linke på face hver gang du poster :)

    SvarSlett
  2. Vel, vi får se om det blir noen flere innlegg.. Er dårlig til å følge opp sånne ting..

    SvarSlett
  3. blogging er gøy, men aller gøyest og enklest å føølge opp hvis man ikke har for store visjoner og forventninger til sin egen blogg. la den være det den er, og blir slik den skulle komme til å bli, det er mitt tips til å holde blogg-koken. jeg blogger jo en del familiebilder, til glede for familie og de venner som måtte være interessert. Noen ganger ofte, andre ganger sjeldent. Mitt blogg-motto:alt er greit! Lykke til! jeg kommer nok til å følge denne din blogg, vi skal jo kjøpe hus nå også, og jeg har begynt å kjøpe interiørmagasiner og glede meg til oppussing :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med nytt hus, og lykke til med bloggingen:) . Blir kjekt å se bilder.

    vennlig hilsen Toril

    SvarSlett